O ovoj mubarek noći za Faktor je govorio imam džamije Gromiljak u Kiseljaku Hamza efendija Berbić.

– Lejletu-l-miradž je 27. noć mjeseca redžepa. Tu noć su se našem Pejgamberu a. s. dogodili Miradž i Isra. Njegov Miradž je najveća mudžiza poslije Kur'ana – priča za Faktor Berbić.

Pojašnjava da je Isra noćno putovanje iz Meke u Kudus za jednu noć, oko 40 dana pješačkog hoda, a Miradž je napuštanje ovog svijeta i dizanje u visoke svjetove, gdje se Muhammed alejhisselam uvjerio u istinitost svega što mu je objavljeno.

– Osme godine po poslanstvu Allah dž. š. je darovao svog Pejgambera sa Miradžom. Te noći je Alejhisselam stvarno i javno, a ne u snu, vidio sve skrivene istine islamskog vjerovanja. Hazreti Abbas i mnogi drugi ashabi opisuju Isra i Miradž ovako: Alejhisselam je bio u haremu Kabe kada mu je došao Džibril i doveo Buraka. Na Buraku je Poslanik prešao iz Meke do Kudsa sva nebesa i vidio sve Pejgambere i meleke, vidio je Adema a. s., Jahja a. s,. Isa a.s., Jusufa a.s., Idrisa a.s., Haruna, Musa, Ibrahima a. s. – kaže Berbić, te dodaje:

– Svi Pejgamberi dobrodošlicom su dočekali Alejhisselama, a zatim je proputovao do Sidretu-l-muntehaa gdje je vidio četiri rijeke i Bejtul- ma'mur. Tu mu je ponuđena časa mlijeka i čaša vina pa je odabrao mlijeko. Bejtul-ma'mur je nebeska Kaba i kroz nju svaki dan prođe po 70.000 hiljada meleka. Svi ti svjetovi su od nurli materije, a ne od zemaljske. Sidretu-l- munteha je toliko nurli da ga vid ne može pojmiti. To je mekam Džibrila a. s. Tim putem je Poslanik išao pred Džibrilom.

Efendija Berbić ističe da, kada je Poslanik tog jutra sve ispričao, pored ostalih i Ebu Džehlu, on se prihvatio za glavu dovikujući: “Čujte šta Muhammed tvrdi”.

– Mnogi muslimani nisu mogli vjerovati u Miradž i Isra. Najdosljedniji ovome bio je Ebu Bekr koji je tada dobio od Alejhisselama ime Siddik – nepokolebljivi musliman. Alejhisselam je svakako praktičnim dokazima potvrdio istinitost Miradža i Israa što je ušutkalo mušrike, a dodatno mu'mine učvrstilo u njihovom imanu. U Lejletu-l-miradžu su propisani namazi koji su nabolji Allahov dar Alejhisselamovom ummetu – pojašnjava Berbić.

Berbić prenosi koju je dovu Poslanik učio na miradžu.

– Pejgamber je na miradžu, kad se susreo sa Gospodarom dovu činio: “Bože moj, šta će biti sa mojim ummetom?”. Rečeno mu je “Smilovat ću im se i zamijenit ću njihove grijehe. Ko god mene doziva, odazvat ću mu se i udovoljiti mu. Ko god se osloni na mene, drugi mu neće trebati. Griješnike ću kriti na dunjaluku, a ti ćeš biti šefaadžija za njih. Da prijatelj ne voli prijatelja svoga prijatelja, ja bih sve tvoje prijatelje pozvao na odgovornost, a onako ću ih sve pomilovati” – prenosi Berbić.

On ističe da u Miradž i Isra mogu vjerovati i doživjeti samo pravi mu'mini, a da je na nama dužnost da svakako vjerujemo u Miradž kao istinsku stvarnost bez ikakve sumnje.

– Miradž je peškeš Allahovom Miljeniku, a preko njega i njegovom ummetu, te podstrek za ustrajnost u Islamu, namazu i moralu. U Lejletu-l-miradžu je mustehab klanjati dvanaest rekata nafile. Poslije Fatihe se uči Ihlas, a nakon selama uči se stotinu puta “Subhanallahi vel hamdulillahi” stotinu istigfara, stotinu salavata, pa zatim dova, i zaposti se sljedeći dan – savjetuje Berbić.

Faktor.ba