Odluka kojom se dozvoljava prodaja i konzumacija vina i piva u odabranim petozvjezdanim hotelima, resortima i licenciranim objektima smatra se dijelom šireg plana Saudijske Arabije da diverzifikuje svoju ekonomiju i takmiči se s turistički orijentisanim susjedima u Zaljevu.
Kontrolisano uvođenje alkohola
Politika će dozvoliti alkohol isključivo unutar objekata orijentisanih ka turizmu, kao što su luksuzni hoteli, turistička naselja i licencirani predstavnici. Javne površine, privatni domovi i maloprodajni objekti i dalje će biti pod postojećim restrikcijama. Ovakav selektivni pristup odražava oprezan balans zemlje između otvaranja prema međunarodnim turistima i očuvanja islamskog kulturnog identiteta.
Plan predviđa konzumaciju alkohola u:
- Petozvjezdanim hotelima i luksuznim resortima
- Turističkim selima sa međunarodnim licencama
- Isključivo na licu mjesta – bez prodaje za ponijeti ili maloprodajne prodaje
Pod novom inicijativom dozvoljeni će biti samo vino i pivo. Žestoka alkoholna pića ostaju zabranjena, što pokazuje da Saudijska Arabija želi ublažiti restrikcije bez potpunog odricanja od svojih kulturnih normi.
Uticaj Svjetskog prvenstva i regionalna strategija
Ova značajna odluka usko je povezana sa agendom „Vizija 2030.“ koju je pokrenula Saudijska Arabija s ciljem da se smanji zavisnost zemlje o prihodima od nafte kroz jačanje sektora kao što su turizam, zabava i međunarodne investicije. Uključivanje alkohola ima za cilj privući više globalnih posjetilaca, naročito onih iz zemalja gdje je alkohol sastavni dio turističkog iskustva.
Saudijska Arabija cilja turiste koji bi inače izabrali destinacije poput Ujedinjenih Arapskih Emirata ili Bahreina, gdje je prodaja alkohola već integrisana u turističku ekonomiju. Prihodi povezani s alkoholom igraju značajnu ulogu u ugostiteljskim sektorima tih zemalja.
Stručnjaci vjeruju da je predstojeće Svjetsko prvenstvo FIFA 2034, čiji je domaćin upravo Saudijska Arabija, imalo veliku ulogu u vremenskom određivanju ove promjene. Globalni karakter događaja vjerovatno će privući milione navijača, timova i zvaničnika, od kojih mnogi očekuju ugostiteljske standarde na međunarodnom nivou, uključujući pristup alkoholu u privatnim prostorima.
U pripremama za ovakve događaje velikih razmjera, saudijska vlada je navodno već u razgovorima s velikim hotelskim lancima i organizatorima događaja koji podržavaju ovu odluku. Turistički operateri već prilagođavaju svoje pakete u skladu s očekivanim promjenama u dostupnosti usluga i dizajnu iskustva.
Šira transformacija u cilju privlačenja turista
Saudijska Arabija je postepeno pojačavala napore da privuče strane posjetioce putem turističkih kampanja, olakšanih viznih pravila i organizacije značajnih događaja. Od projekta Crveno more i razvoja futurističkog grada Neom, do otvaranja arheoloških lokaliteta i održavanja muzičkih festivala – zemlja se pozicionira kao dinamična destinacija za globalne putnike.
Prošle godine, revija kupaćih kostima održana u turističkom hotelu u Saudijskoj Arabiji izazvala je brojne reakcije i bila još jedan pokazatelj promjenjivih normi u turizmu. Nadolazeća reforma u vezi s alkoholom nadovezuje se na taj trend i signalizira otvoreniju, kosmopolitsku budućnost saudijskog turizma.
Razgovori s međunarodnim hotelskim brendovima su već u toku, a uzbuđenje u turističkoj industriji raste dok Saudijska Arabija poduzima korake ka pružanju konkurentnijeg i globalnim standardima bližeg ugostiteljskog ambijenta, istovremeno nastojeći očuvati ključne kulturne vrijednosti. Očekuje se da će implementacija 2026. biti pomno praćena od strane i pristalica i kritičara ove promjene, ali trenutno, Saudijska Arabija djeluje spremno da zakorači u jednu hrabru novu eru svog turističkog puta.
Klix.ba