Izlasci i zalasci sunca, zemaljska prostranstva koje većina ljudi vidi samo na mapama, planinski vrhovi, vulkani, rijeke i planine, upoznavanje drugih nacija, religija i rasa, putovanje s jednog na drugi kraj svijeta – sve to je posao pilota. Životni putevi često odvedu daleko od dječačkih snova, ali nisu Ammara Muderizovića (29) iz Novog Pazara.
Njegova priča je priča o istinskom zalaganju. Ammar Muderizović je prvi pilot u Evropi koji je ujedno i hafiz Kur’ana. O svom životnom pozivu za Balkan News Muderizović kaže: Uvijek se ide daleko, tamo gdje postoji dovoljno volje i ljubavi.
– San o upravljanju avionima –
Ammar Muderizović rođen je i odrastao u Novom Pazaru. Nakon osnovne škole upisuje medresu Gazi Isa-beg.
– U medresi sam bio skroz odličan učenik. Tada sam počeo da učim Kur’an napamet i u roku od dvije i po godine sam ga naučio. Još kao dijete želio sam biti pilot. Uvijek mi je to bilo fascinantno i interesantno, ali mi je isto tako izgledalo nemoguće. Od djetinjstva sam se divio avionima i informaciji da metal koji je težak 130 tona ili 100 tona može da se podigne u vazduh i da ide brzinom kojom ide, preko 1.000 kilometara na sat. To mi je bilo fascinantno. Kako sam odrastao i proširivao svoje vidike shvatio sam da to uopšte nije nemoguće već da čovjek treba da se potrudi i da radi na tome, da možemo ostvariti šta god poželimo samo ako stvarno to želimo i ako se tome posvetimo, kaže Muderizović.
Pilotsku školu upisuje krajem 2017. i početkom 2018. godine, a završava je 2020. prije svih – prvi u svojoj klasi.
– Školovanje za pilota može da traje minimum dvije ili dvije i po godine, a maksimalno može da traje doživotno. To znači da je završavanje te škole i obuke zavisi od toga koliko se potrudiš. Ja sam bio u klasi od 30 pilota i prvi sam u klasi koji je završio za malo manje od dvije i po godine. Prva osoba koja je završila klasu poslije mene bila je nakon osam-devet mjeseci. Bio sam napredan, ozbiljno sam učio i trudio se, kaže Muderizović.
– Posao u Wizz Airu –
Prepoznajući takav trud, pilotska škola Linx Aviation nudi svom dojučerašnjem učeniku da postane instruktor.
– Direktor škole mi je ponudio mjesto instruktora i prihvato sam, godinu i po dana sam obučavao ljude koji nisu kročili u avion. Nakon toga, u novembru 2022. dobio sam poziv za razgovor u najvećoj evropskoj low-cost kompaniji Wizz Air. Intervju je trajao dva dana, pitanja su bila rigorozna: teorijsko znanje, test inteligencije, testovi engleskog jezika, razne vježne na simulatoru. Prošao sam sve testove i Wizz Air mi je dao ponudu da postanem njihov pilot i da radim za tu kompaniju. Pristao sam. Nisam mogao doći odmah i postati pilot već postoje obuke koje se moraju proći. U januaru kreće obuka koja će trajati mjesec ili mjesec i po dana, to je priprema za veliki avion, specijalizacija za Airbus 321, avion koji prima 230 putnika, kaže Muderizović.
Njegova baza bit će u Gruziji odakle će letjeti na mnoge destinacije: Barcelona, Madrid, Paris, London, Berlin, Frankfurt, Minhen, Dizeldorf, Abu Dabi, Litvanija, Estonija, Maldivi…
Iako su putovanja najveća prednost posla pilota, odricanja su ogromna.
– Najveća prednost ovog posla jesu putovanja, upoznavanja novih ljudi i novih kultura. Meni je upravo to proširilo vidike, dosta sam stvari vidio kroz vjeru i tako sam sebi dokazao da sam na pravom putu. Ali put do ovog mjesta nije idealan. Zato je moj savjet bilo kome ko želi da upiše ovu školu sljedeći: ako to volite, ako to stvarno želite onda neće biti teško. Ali ako niste sigurno u ono što želite, onda razmislite jer odricanja su ogromna, trud je ogroman, trnovit je put da se stigne ovdje gdje sam ja. Takav put je doslovno suze i znoj. Ali ako osoba to želi onda sigurno može da uspije, zaključuje.
Vijest o prvom pilotu hafizu u Evropi brzo se proširila Balkanom.
– Dobio sam mnogo komentara i svi su bili pozitivni. Iz Novog Pazara sam prvi pilot koji je krenuo tim putem i osoba koja je uspjela da postane pilot. Neke ljude sam i motivisao, dvije osobe iz Novog Pazara su započele svoje školovanje. Ljudi su uglavnom oduševljeni, ali ima ta lijepa izreka: Kad fudbaler da go, svi se raduju, ali niko ne zna koliko je treninga zapravo iza tog postignutog gola, koliko je truda i muke iza toga. Isto je i ovdje. Put koji sam prošao je bio trnovit, posebno u vrijeme pandemije koja je bila otežavajuća okolnost u svijetu avijacije. Ali sam uspio, završava Ammar.
Amina Zornić/Balkan News
akos.ba