fbpx
Petak , 22 Novembra 2024

Loše vijesti: BiH čak na 65. mjestu u svijetu po konzumaciji alkohola

Bosna i Hercegovina je na 65. mjestu po konzumaciji alkohola, šta o tome kažu naši vinari i proizvođači alkoholnih pića.

Bosna i Hercegovina se nalazi na 65. mjestu po konzumacija alkohola u svijetu. Stranica World Population Review objavila je podatke o prosječnoj konzumaciji alkohola u svijetu, koji variraju u zavisnosti od zakona, kulture i drugih karakteristika svake zemlje…

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je zabilježila potrošnju alkohola u svakoj zemlji u litrima čistog alkohola za sva piva, vina, žestoka i druga alkoholna pića. Prema podacima WHO, građani Češke konzumirali su najviše alkohola po glavi stanovnika, a pojedinci su konzumirali oko 14,26 litara čistog alkohola. Na drugom i trećem mjestu su Latvija i Moldavija sa 13,19 i 12,85 litara. Slijede Njemačka, Litvanija, Irska, Španjolska, Uganda, Bugarska, Luksemburg…

U većini zemalja, muškarci u prosjeku piju najmanje tri puta više alkohola od žena. Podaci za Bosnu i Hercegovinu iznose 7.81 litara po glavi stanovnika godišnje, što je stavlja na 65. mjesto u svijetu. Ispred naše zemlje su naše komšije Crna Gora, Srbija i Hrvatska. Prema toj statistici, muškarci u BiH piju 12.95 litara, a žene 2.96 litara.

Naravno, najviše alkohola se prodaje pred božićne i novogodišnje praznike. Posljednjih dana u tržnim centrima širom BiH, i pored brojnih poskupljenja svih namirnica, kupci kupuju veće zalihe alkoholnih pića.

  • Iako je sve veća kriza barem možemo novogodišnje i ostale praznike proslaviti kao ljudi. Bosanci i Hercegovci će uvijek pronaći novac da na pravi način proslave praznike. Makar posudili ili kupili na otplatnu karticu – kaže jedan kupac u velikom tržnom centru u Sarajevu.

BIH NA 65. MJESTU PO KONZUMACIJI ALKOHOLA: BOSANCI I HERCEGOVCI ĆE UVIJEK PRONAĆI NOVAC DA NA PRAVI NAČIN PROSLAVE PRAZNIKE

Bosna i Hercegovina je na 65. mjestu po konzumaciji alkohola, šta o tome kažu naši vinari i proizvođači alkoholnih pića.

Bosna i Hercegovina se nalazi na 65. mjestu po konzumacija alkohola u svijetu. Stranica World Population Review objavila je podatke o prosječnoj konzumaciji alkohola u svijetu, koji variraju u zavisnosti od zakona, kulture i drugih karakteristika svake zemlje…

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je zabilježila potrošnju alkohola u svakoj zemlji u litrima čistog alkohola za sva piva, vina, žestoka i druga alkoholna pića. Prema podacima WHO, građani Češke konzumirali su najviše alkohola po glavi stanovnika, a pojedinci su konzumirali oko 14,26 litara čistog alkohola. Na drugom i trećem mjestu su Latvija i Moldavija sa 13,19 i 12,85 litara. Slijede Njemačka, Litvanija, Irska, Španjolska, Uganda, Bugarska, Luksemburg…

U većini zemalja, muškarci u prosjeku piju najmanje tri puta više alkohola od žena. Podaci za Bosnu i Hercegovinu iznose 7.81 litara po glavi stanovnika godišnje, što je stavlja na 65. mjesto u svijetu. Ispred naše zemlje su naše komšije Crna Gora, Srbija i Hrvatska. Prema toj statistici, muškarci u BiH piju 12.95 litara, a žene 2.96 litara.

Naravno, najviše alkohola se prodaje pred božićne i novogodišnje praznike. Posljednjih dana u tržnim centrima širom BiH, i pored brojnih poskupljenja svih namirnica, kupci kupuju veće zalihe alkoholnih pića.

  • Iako je sve veća kriza barem možemo novogodišnje i ostale praznike proslaviti kao ljudi. Bosanci i Hercegovci će uvijek pronaći novac da na pravi način proslave praznike. Makar posudili ili kupili na otplatnu karticu – kaže jedan kupac u velikom tržnom centru u Sarajevu.

Među Bosancima i Hercegovcima popularni su proizvodi destilerije Monogram, koja je jedna od najljepših regionalnih destilerija, savremeno opremljena i gdje nastaju rakije i likeri visoke kvalitete. Ona u svom asortimanu ima osam voćnih rakija i šest likera, a godišnji kapacitet destilerije iznosi 120.000 litara.

  • Kraj godine znači brojne praznike i prema informacijama sa terena mnogi Bosanci i Hercegovci proslavit će ih uz naše proizvode. Kada govorimo o paleti proizvoda destilerije, pored perjanice u vidu Monogram rakija i likera, tržištu smo predstavili džin u premijum segmentu, kao i novu liniju rakija pod brendom “Duboka hipnoza”, a koja je, dizajnom ambalaže i drugačijim “šmekom” namijenjena novijim generacijama konzumenata. Posebno bismo istakli saradnju sa poznatim muzičkim sastavom “Dubioza kolektiv” sa kojim smo, u zajedničkom projektu, javnosti predstavili novi brend pod nazivom “Maksuzija”. Za destileriju Monogram 2022. godina je najuspješnija od njenog osnivanja. Pored rekordnih prodajnih rezultata, ponosni smo što smo, u vremenima sveopšte neizvjesnosti, tektonskih promjena na tržištu energenata i nabavke neophodnog repromaterijala, uspjeli ne samo da povećamo obim prodaje, već i da investiramo u budućnost – kaže Nenad Mišić, vlasnik destilerije Monogram.

Posjed destilerije Monogram (u selu Donji Skugrić nadomak Modriče)  prostire se na 30 hektara zemlje i ima 25.000 stabala kruške, 15.000 stabala jabuke, 5.000 stabala šljive i 5.000 stabala dunje.

  • Zasadili smo nove voćnjake s ciljem da što više rakija dobijemo od plodova naših voćnjaka. Modernizovali smo mehanizaciju kako bismo efikasnije obrađivali naše zasade, napravili smo prve korake ka stvaranju energetski nezavisnog i ekološki savjesnog imanja, proširili smo proizvodne pogone u destileriji istovremeno razvijajući nove brendove i, konačno, uložili smo znatna sredstva u otvaranje novih inostranih trzišta – rekao je.
  • Bitno je naglasiti da iza ovog uspjeha ne stoji samo jedna osoba, već čitav tim ljudi. Ljudi na koje smo posebno ponosni zbog njihove posvećenosti, inventivnosti, požrtvovanja, truda i proaktivnosti. S ciljem da uvećamo učešće na postojećim tržištima, da kvalitetno odgovorimo na rastuću potražnju za brendovima naše destilerije, istovremeno proširivajući mrežu partnera u inostranstvu, plan razvoja za 2023. uključuje nastavak modernizacije u vidu potpune automatizacije proizvodnih procesa, ulaganje u zanavljanje i proširivanje proizvodnih i skladišnih kapaciteta kroz akviziciju novog kazana i tankova, implementiranje proizvodnih procesa i kontrole kvaliteta po svjetskim standardima, kao i ulaganje u edukaciju, kako našeg kolektiva, tako i naših partnera – dodaje.
  • Intenzivno radimo na fokus grupama, te će 2023. obilježiti i predstavljanje novih proizvoda kao što su Monogram čoko liker, Monogram travarica, širenje lepeze džin ukusa, kao i predstavljanje super premijum kategorije čiji će prvi predstavnici biti Monogram šljivovica starosti 15 godina i liker od kupaže našeg vinjaka i viljamovke. Godina 2023. će biti uzbudljiva i radujemo joj se. Još jedan značajan način isticanja na tržištu je unikatno Monogram iskustvo koje omogućuje našim partnerima i konzumentima da, kroz posjetu našem imanju i personalizovani pristup, steknu znanje o proizvodnji vrhunskih pića za hedoniste, istovremen – kazao je.

Iz jedne od najboljih bh. vinarija, Marijanović koja ima tradiciju dužu od 85. godina ističu da prodaja posljednjih godina raste.

  • Prodaja je pred novogodišnje i ostale praznike puno veća i jedva stižemo isporučiti sve narudžbe. Najveće tržište nam je u Sarajevu. Slijede Mostar i ostali gradovi u Hercegovini. Dosta dobru prodaju imamo u Tuzli, Vitezu, Kiseljaku, Bugojnu… – kaže Josip Marijanović.
  • Priča vinarije Marijanović, priča je o obitelji, tradiciji i ljubavi prema vinu. Smještena je u hercegovačkom selu Služanj, nedaleko od Čitluka i Međugorja.
  • – Naša vinarija je u 2022. godini proizvela 50.000 boca. Radimo na kvaliteti i izbacivanju premium vina. Naša vinarija ima tradiciju od 1936. godine i ovo je četvrta generacija koja se bavi vinarstvom i vinogradarstvom. U Jugoslaviji nismo mogli registrirati vinariju, a od 1994. godine, od kada postoji zakon u BiH, mi smo jedna od prvih registriranih vinarija i od tada proizvodimo vina sa svojom etiketom. Ulažemo u razvoj vinskog turizma. Imamo salu za degustaciju vina za 80 osoba. Trenutno je u izgradnji hotel koji bi trebao biti otvoren do početka naredne sezone. Bosanci i Hercegovci su poznati kao ljubitelji dobrog vina. Prodaja po glavi stanovnika raste već godinama. Posebno me raduje da su u modi domaća vina – žilavka, blatina, trnjak – kaže Marijanović.

Pročitajte i ovo

Sebija Izetbegović: Mi smo im ostavili 68 miliona KM, za samo 9 mjeseci oni su već dužni 6

Nakon gostovanja oglasila se i bivša direktorica KCUS-a dr. Sebija Izetbegović. “Imao je KCUS pošteni menadžment. Bio …