Generalni direktor BH Pošte, gospodin Mirsad Mujić na čelu je kompanije od 2015. godine i u tom periodu BH Pošta bilježi najbolje poslovne rezultate, a takav kontinuitet dobrog poslovanja zadržan je i u dvogodišnjem periodu pandemije, kao i danas u uslovnima globalne krize.

Šta je sve uticalo na sadašnje poslovne rezultate BH Pošte?

– Sve aktivnosti BH Pošta vodila je promišljeno i odgovorno što je rezultiralo time da je godišnji prihod naše kompanije posljednih godina povećan za 12 do 15 posto. Takođe, uveli smo nove usluge i optimizirali postojeće. Rekao bih da smo to učinili zahvaljujući modernizaciji i prilagođavanju online trgovini kao najviše rastućem trendu globalne trgovine i komunikacije. U tom procesu fokus smo stavili na dobro obučene kadrove, iskusne i kvalifikovane. Nastojimo da osiguramo što bolje uslove za naše radnike, ali isto tako pokušavamo da dođemo do kvalitetnih novih kadrova koji će unijeti inovativnost u naše poslovne procese.

U istom periodu, i pored svih izazova, nismo zanemarivali ni društvenu odgovornost, te smo nastavili pomagati projekte iz oblasti nauke, sporta, kulture, historije, obrazovanja, kao i donirati sredstva udruženjima čiji rad je važan za razvijanje bosanskohercegovačkog društva – kazao je na početku intervjua generalni direktor BH Pošte Mirsad Mujić.

Iz godine u godinu bilježite sve bolje rezultate. Kako to objašnjavate s obzirom na izazove koji su nam u posljednje vrijeme donijele razne krize?

– Jednostavno, prilagodili smo se tržištu u datom trenutku i iskoristili naše prednosti, a to su: najrazvijenija poštanska mreža, brza dostava pošiljaka, veliki broj naših zaposlenika, dostupnost naših usluga, te smo konstantnim obnavljanjem voznog parka stvorili uslove za brzu i kvalitetnu realizaciju svih naših usluga.

Izdvojit ću samo nekoliko onih koje su nam donijele najveći rast prihoda. Na prvom mjestu je svakako usluga BH PostExpress – brza pošta. To jeste nova usluga, ali ona ima najveći rast i najveći broj korisnika. Radit ćemo na njenom širenju i usavršavanju sa obučenim kadrovima s obzirom da očekujemo da će ova usluga biti sve traženija i dalje, što je rezultat svakodnevnog povećanja broja korisnika u online trgovini.

Takođe, zaključili smo Ugovore za štampu i distribuciju računa sa velikim komunalnim preduzećima, a gdje je do izražaja došla naša savremena usluga – hibridna pošta. Time je prihod od ove usluge udvostručen u odnosu na raniji period. Po osnovu mjenjačkih usluga koje smo proširili i modernizovali, takođe smo udvostručili godišnji prihod. Izdvojio bih još uslugu transfera novca unutar BiH i u međunarodnom prometu koja standardno bilježi veliki broj transakcija. Pored navedenih, tu je još niz drugih usluga koje su rezultirale značajnim povećanjem prihoda. Ne treba zaboraviti našu ulogu plaćanja u unutrašnjem i međunarodnom platnom prometu, gdje se i dalje ističemo sa najpovoljnijim cijenama.

U eri digitalizacije i savremene tehnologije poštanska djelatnost nije mogla biti izostavljena. Gdje vidite poštu u tim nezaobilaznim procesima?

– Percepcija o poštanskoj djelatnosti se mijenja u skladu sa svim novitetima. Smatram da pošta ima svoje potencijale koje može iskoristiti u novom digitalnom dobu. Recimo, brza pošta, koja unazad desetak godina nije ni postojala, a danas predstavlja glavni faktor u online trgovini. Trenutno se nalazimo u fazi implementacije PKI infrastrukture i taj sistem će nam omogućiti primjenu elektronskog potpisa u svakodnevnoj korespodenciji fizičkih i pravnih lica i javne uprave. Nadalje, u domenu e-usluga (e-trgovina, e-shop) pošta mora imati svoju ulogu i mi na tome konstantno radimo. S druge strane, svi ovi procesi neće se desiti tako brzo, te će u međuvremenu uobičajene poštanske usluge funkcionisati kao i do sada. Mi posebnu pažnju posvećujemo tome da svim građanima osiguramo dostupnost naših usluga i dovoljan broj šalterskih mjesta koja će obezbijediti sigurno i brzo gotovinsko i kartično plaćanje.

Kakvi su planovi menadžmenta BH Pošte u daljem razvoju najuspješnijeg domaćeg poštanskog operatera?

– Prije svega, moramo zadržati poziciju vodećeg poštanskog operatera u BiH. A to mislimo uraditi prvenstveno podizanjem kvaliteta naših usluga. Naravno, najbitnija je stabilnost u poslovanju firme, a nju možemo zadržati sa uvođenjem novih usluga, optimiziranjem tradicionalnih i prilagođavanjem tržištu koje stalno ima nove zahtjeve.

Što se tiče novih projekata, u fokusu nam je već spomenuta implementacija elektronskog potpisa, zatim rad na daljem razvoju BH PostExpressa – brze pošte, unapređenje e-komerca,e-shop i sistema integrisane dostave, instaliranje prvog sistema paketomata u BiH, uvođenje mobilne aplikacije za automatsko upravljanje i plaćanje komunalnih i ostalih računa, te stvaranje ostalih preduslova za razvijanje nadolazećih trendova u poštanskoj djelatnosti i komunikaciji.

Ranije ste vrlo često isticali da je za postizanje uspješnih rezultata osim zadovoljstva korisnika, jako bitno i zadovoljstvo radnika BH Pošte. Ispunjava li BH Pošta sve obaveze prema svojim radnicima?

– Veliku pažnju obraćamo na ispunjavanje svih obaveza prema zaposlenicima. Lično smatram da samo na taj način možemo postizati uspjehe kakve smo do sada imali. U svim poslovnim procesima ljudi su najvažniji, a u tom smislu imamo izuzetno korektnu saradnju sa Sindikatom BH Pošte i radnicima, što je preduslov za uspjeh jedne kompanije. Naši radnici imaju sva radnička prava u skladu sa zakonskim rješenjima i internim pravilnicima. Uprava se trudi biti pravedan partner i transparentno sarađivati sa Sindikatom kao predstavnicima radnika.

Zajedničkim radom i trudom nastavljamo dalje jer je Upravi i radnicima podjednako važno da BH Pošta ostane stabilna kompanija, sa redovnim platama i ostalim naknadama, a da u isto vrijeme opravdamo povjerenje svih naših korisnika.

Isplata penzija prioritet

Više od 100.000 penzionera prima penzije putem BH Pošte.

– U tom segmentu postoji poseban odnos penzionera i pošte koji je baziran na povjerenju. Mi činimo sve da to povjerenje opravdamo, tako što je podjela penzija početkom svakog mjeseca, poštarima prioritet, te smo uveli i obavezu da se isplata završi u što kraćim rokovima, najviše u roku od tri dana – navodi generalni direktor BH Pošte.

 

Društvena odgovornost

Generalni direktor BH Pošte, Mirsad Mujić izrazio je zadovoljstvo zbog činjenice da je BH Pošta svih proteklih godina ostala društveno-odgovorna kompanija.

– Podrška projektima iz oblasti obrazovanja, nauke, kulture, sporta, te kroz akcije humanitarnog karaktera, za nas u BH Pošti je već tradicija, običaj na koji smo ponosni. Svake godine kroz javni poziv za dodjelu donacija izdvojimo i po nekoliko stotina hiljada maraka za prijavljene projekte. To nije naša obaveza, nego čast i poziv kojem ćemo se uvijek i rado odazivati. I ove godine izdvojili smo značajna sredstva za donacije udruženjima i projektima za koje smatramo da su važni u razvoju naše društvene zajednice, te ćemo i dalje u skladu sa našim mogućnostima, ostati društveno-odgovorna kompanija.