fbpx
Ponedjeljak , 2 Decembra 2024

Ko će nam dopremati hranu i lijekove: Za tri godine BiH napustilo 5.500 profesionalnih vozača

Prema podacima udruženja prijevoznika, u posljednje tri godine BiH je napustilo više od 5.500 profesionalnih vozača.

Bit će gore

S ovakvim trendom, a pod udarom kontinuiranih enormnih poskupljenja goriva, prijevozničke kompanije se gase, izmještaju se izvan BiH ili planiraju da to urade.

– Zbog trenda poskupljenja goriva već postoje firme koje su počele s gašenjem i s ovim problemom se suočavaju vozači u cijeloj BiH. Cijena barela nafte će, definitivno, rasti i u narednom periodu – kaže Sabrina Teskeredžić, direktorica Sektora za transport i komunikacije Vanjskotrgovinske komore BiH.

Osim goriva, rastu i cijene rezervnih dijelova, guma i maziva, pa je neizvjesno kako će se domaći prijevoznici izboriti s tim.

– Nažalost, vidjeli ste kakva su to opredjeljenja, da smo jedina zemlja u regionu koja to ne može prihvatiti. Ne vodimo računa o kompletnoj privredi u BiH – ističe Teskeredžić.

S ovom cijenom goriva u BiH nemamo nikakve ekonomske opravdanosti da bismo nastavili raditi, smatra Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika RS.

– Ovo što se još radi je samo zbog toga da bismo platili rate kredita, pokušali zadržati vozače, ali ovo se otima kontroli. Reagovali smo mnogo puta i tražili da se pokušaju skinuti akcize, bilo šta da se uradi, ali, nažalost, nema razumijevanja. Zato imamo veliko gašenje firmi i veliki odliv vozača. U protekle tri godine BiH je napustilo više od 5.500 profesionalnih vozača, a blizu 1.500 prevozničkih firmi je preregistrovano u zemlje EU – ističe Grbić.

 

Kuda dalje

I sam planira svoju firmu registrirati u Sloveniji, jer kaže da će iz Slovenije brže prijeći 9.000 kilometara kroz Evropu nego što mu treba da na bilo kojem bh. graničnom prijelazu prođe carinske kontrole.

– Ne znamo ni mi kuda ovo vodi. Ja ću registrovati svoju firmu u Sloveniji i pokušati da izmjestim kompletnu firmu. Nema kompanije u BiH kojoj ne nedostaje vozača i mi pokušavamo da ta mjesta popunimo penzionerima – kaže Grbić.

Politička nesigurnost

Poput svih građana BiH, Grbić kaže da i privrednici, osim ekonomske, u BiH osjećaju i političku nesigurnost i ne znaju čemu da se nadaju.

– Ovdje, koliko god da radite, ne možete dati višu platu vozaču od 1.500 KM. U Velikoj Britaniji plata vozača je 4.500 funti, a iz SAD sada traže veliki broj vozača čija će dnevnica biti 360 dolara. Zato bi i našim političarima bolje bilo da sjednu, razgovaraju, nađu kompromis i poboljšaju uslove rada i života – ističe Grbić.

Pročitajte i ovo

Prošla još jedna neradna nedjelja u FBiH: Da li ovaj zakon ima smisla?

U Federaciji Bosne i Hercegovine još jedna nedjelja protekla je u duhu novog zakona koji …