Pogoršavanjem epidemiološke situacije u Bosni i Hercegovini povećava se i broj umrlih od posljedica zaraze virusom korona. Proteklih dana u Sarajevu zabilježeni su redovi ljudi ispred pogrebnih društava koji čekaju da pripreme sahrane i dženaze za preminule. Organizirati dženazu i sahranu nije nimalo jeftino. Prema uputama sarajevskog Kriznog štaba, svi umrli od posljedica zaraze virusom korona moraju biti ukopani u sanduku, a tijelo mora biti u zatvorenoj plastičnoj vreći. Nema gasuljenja i ćefina, odnosno, oblačenja odjeće umrlima.
Pogoršavanjem epidemiološke situacije u Bosni i Hercegovini povećava se i broj umrlih od posljedica zaraze virusom korona. Proteklih dana u Sarajevu zabilježeni su redovi ljudi ispred pogrebnih društava koji čekaju da pripreme sahrane i dženaze za preminule. Organizirati dženazu i sahranu nije nimalo jeftino. Prema uputama sarajevskog Kriznog štaba, svi umrli od posljedica zaraze virusom korona moraju biti ukopani u sanduku, a tijelo mora biti u zatvorenoj plastičnoj vreći. Nema gasuljenja i ćefina, odnosno, oblačenja odjeće umrlima.
Najjeftinija sahrana u Sarajevu za ateiste i kršćane košta 1.200 maraka. U tu cijenu uračunat je sanduk, čije se cijene kreću od 350 do 3.000 maraka. Cijena sahrane upravo i zavisi od cijene sanduka.
Što se tiče dženaza, cijena se kreće između 2.000 i 2.200 maraka. Naime, kada je riječ o umrlima koji su preminuli od posljedica zaraze virusom Covid-19, muslimanska pogrebna društva obavljaju usluge klanjanja dženaze, a sanduk i ostalu opremu porodica umrlog kupuje u KJKP “Pokop”. Sanduk, grobno mjesto i ostali troškovi koštaju oko 1.200 maraka minimalno, a Islamska zajednica u BiH za klanjanje dženaze naplaćuje 800 maraka, u tu sumu bi trebalo biti uključeno gasuljenje, ćefini te hodže koje klanjaju dženazu.
U uvjetima korone, jedina stavka jesu hodže koje klanjaju dženazu, ali to nije promijenilo cijenu. Cijena od 800 maraka jeste za one koji nisu članovi Islamske zajednice. Istovremeno, “Jedileri” i “Bakije” imaju mjesečnu članarinu te na osnovu toga daju određene popuste na pripremu dženaze nakon određenog broja godina članstva, a u nekim slučajevima i besplatnu oprema mejita.
Ali to ne važi kada su u slučaju umrli od posljedica zaraze virusom korona. U pogrebnom društvu “Jedileri” saznali smo da porodica umrlog plaća Islamskoj zajednici 800 maraka za klanjanje dženaze, a “Jedileri” daju gratis bašluk i osmrtnicu u novinama. S obzirom na to da ostale poslove obavlja KJKP “Pokop”, ova dva muslimanska pogrebna društva ne priznaju te troškove svojim klijentima nego oni moraju “Pokopu” platiti punu cijenu bez obzira na to koliko su godina plaćali članarinu pogrebnim društvima “Bakije” i “Jedileri”.
U vrijeme kada se solidarnost očekuje od svih članova društva, možda bi se mogla očekivati i od pogrebnih društava. Prije nekoliko dana mediji su izvijestili o slučaju da su u nekoliko dana preminula tri člana jedne porodice. Ko na ovom vremenu ima spremnih 6.000 maraka za tri dženaze?
Izvor: Stav