Godinama se priča o velikim problemima u Bosni i Hercegovini kada je cijena goriva u pitanju.
Svjedoci smo da nakon pada cijena barela nafte, potrebne su sedmice da se cijene iskalkulišu na benzinskim pumpama širom BiH, dok povećanje cijene barela nafte za posljedicu imaju momentalno povećanje cijene goriva na benzinskim pumpama.
Danas smo došli do podataka da bh. pumpadžije nabavljaju gorivo od dvije firme te da je veleprodajna cijena po litri dizela (10 ppm) 1,43673 KM bez PDV-a. Sa PDV-om ta cijena je 1,68 KM.
Prije pada cijena barela nafte, nabavna cijena ovog istog dizela je bila 1,63 KM bez PDV-a, odnosno 1,90 KM sa PDV-om.
Za isto vrijeme, cijena ovog dizel goriva je pala sa 2,21 KM na 2,11 KM.
Šta ovo znači???
Prije pada cijene barela nafte, bh. pumpe su na litri dizela (10ppm) zarađivale 31 pfening, dok nakon pada cijene barela te pada nabavne cijene goriva, na litri istog dizela zarađuju 43 pfeninga.
Dakle, shodno padu cijene barela, padu nabavne cijene goriva, NE PADA srazmjerno i cijena goriva na benzinskim pumpama.
Saznajemo i da će u utorak doći do dodatnog pada cijene goriva te ćemo vidjeti reakciju bh. benzinskih pumpi.