fbpx
Petak , 19 Aprila 2024
alija

Ekskluzivni intervju s direktorom Reumala Alijom Mukačom: REUMAL JE PREPOZNATLJIV BREND, TO ĆE I OSTATI!

Razgovarali smo sa direktorom Lječilišta Reumal Fojnica Alijom Mukačom, koji funkciju direktora ove ustanove obavlja posljednja četiri mjeseca.
 Alija Mukača rođen je 1983. godine u Fojnici. Diplomirani je ekonomista sa deset godina radnog iskustva koje se stekao obnašajući niz dužnosti  u privatnom i javnom sektoru. Sa pozicije pomoćnika načelnika za finansije, budžet i privredu u Općini Fojnica je imenovan za vd direktora Reumala u junu 2018. godine. Oženjen i otac troje djece.
1. Direktore, za početak, u kakvom stanju ste zatekli Reumal?
Prije svega, zahvaljujem se na interesovanju za Reumal i želim da se zahvalim u ime svih zaposlenika na izvještavanju o dešavanjima u našoj kući, te se nadam da ćemo imati korektnu saradnju i u budućnosti.
Kada je riječ o stanju u kojem sam zatekao Reumal moram priznati, kao što to već mnogi znaju, da sam zatekao jako lošu finansijsku situaciju,
obaveze prema bankama, obaveze za poreze i doprinose, velike obaveze prema dobavljačima, nenaplativa potraživanja, loš odabir dobavljača i slično.

Stanje objekata je, i pored realizovanih investicija još uvijek nije idealno. Također, ono što je još doprinijelo lošoj klimi oko Reumala jeste nezadovoljstvo zaposlenih stanjem u Reumalu, a izazvano različitim pričama.
Sve pobrojano je i na mene prvobitno ostavilo loš utisak međutim moja želja za uspjehom ove ustanove me okrenula da gledam u pozitivnom pravcu, i evo 100 dana kasnije mogu reći da sve to iz moje perspektive mnogo bolje izgleda.
0 02 05 107078721c30118352e05778cacaa179adf243e0a31423ab87cd1a13d66096a5 7cf1f36f
2. Koji su bili prvi koraci koje ste poduzeli nakon dolaska na mjesto v.d. direktora Reumala?
Reumal je sistem u kojem svaki dan možete vidjeti neku stvar koja je dobra ili koja nije dobro uređena, u nekim procesima postoje procedure, dok u nekim mnogo bitnijim ne postoje nikakva pravila i slično.
Kao što sam već rekao stanje kada sam došao nije bilo idealno, međutim prvo što sam uradio jeste da sam napravio sastanak za uposlenicima i objasnio situaciju i probleme, kako bi svi znali pravo stanje ustanove jer radnici su za mene na prvom mjestu i ovo je njihova druga kuća, zato moja je obaveza da njih o svemu i uvijek prve informišem.
Nakon što sam utvrdio u kakvom je finansijskom stanju ustanova, počeo sam da radim na  finansijskoj restrukturi, koja je, hvala Bogu, danas u dobroj mjeri riješena.  Također jedan od mojih prvih koraka bilo je raskidanje štetnih ugovora po Reumal,  zatim ukidanje nepotrebnih pozicija jer sistematizacija i problematika ljudskih resursa jedan od većih problema koji je neophodno rješavati jer radnici moraju biti zadovoljni.
3. Kako ste bili prihvaćeni od strane radnika?
Mislim da je kod većine zaposlenih moj dolazak izazvao pozitivnu reakciju što mi je dalo dodatnu snagu i motiv da se uhvatim u koštac sa rješavanjem zatečenih i problema.
Vjerujem da je i dalje tako, i da shvataju da sve radim, radim za dobrobit svih nas i da nije ni lahko ni jednostavno.
Na glavnom računu ustanove na dan primopredaje zatekao sam 11,82 KM. Pored toga tu su bile i obaveze po kreditima u bankama, neplaćeni doprinosi za PIO te neplaćeni doprinosi za zdravstvo, porez na dohodak, dug prema dobavljačima.
Dovedeni smo u situaciju da nam zbog neplaćanja obaveza i doprinosa budu blokirani računi te zbog ne dobijanja potvrda da nemamo mogućnost izlaska na tendere, što bi dugoročno imalo nesagledive posljednice.
Sve su to problemi s kojima se trebamo izboriti, s toga je i podrška radnika dobrodošla.
0 02 05 8dfcaf105ccca5aaaf1bff3993c5dc04c9fc3456a255617634a51a96f22bdd91 2d3c4b83
4. Kakva je podrška vlasti, jeste li zadovoljni istom od strane institucija?
Zadovoljan sam podrškom izvršne i zakonodavne vlasti da svim nivoima, posebno lokalnom. Prije svega moram ovdje pohvaliti Općinsko vijeće, i tu mislim na sve vijećnike bez obzira na političko opredjeljenje,  koji su dali bezrezervnu podršku na sve moje aktivnosti.
Općinsko vijeće je dalo saglasnost za kreditno zaduženje Općine u iznosu od 2.300.000, a krajnji korisnik je Reumal, i taj kredit je mnogo pomogao u saniranju starih dugovanja.
Što se tiče institucija imam različita iskustva, međutim zadovoljstvo mi je da su prepoznate dobre namjere i da su shodno tome mnogi na raspolaganju i meni i ovoj ustanovi.
5.Da li je tačna informacija da je Nezavisna revizorska kuća ispitivala poslovanje bivše Uprave. Zna li se rezultat revizije i Vaš komentar na istu?
Da, tačna je informacija da je Nezavisna revizorska kuća ispitivala poslovanje Reumala. Prije svega reviziju za 2017. godinu je uradio Ured za reviziju FBiH, i njegovo objavljivanje bi trebalo biti uskoro.
Pored toga, na moj prijedlog, a što je Općinsko vijeće prihvatilo, angažovali smo i Nezavisnu revizorsku kuću, kao i pravni tim, čiji zadatak je bio da urade DUE DILIGENCE  – dubinsko snimanje poslovanja u 2016., 2017. kao i do 30.06.2018.godine.

Izvještaj će biti, nadam se, uskoro završen i onda ćemo imati sve relevantne informacije.
6.Možete li nam otvoreno reći koji je najveći problem s kojim se Reumal trenutno suočava?
Kao što sam naveo na početku, najveći problem koji sam zatekao jeste nelikvidnost, ali evo dobrim punjenjem hotela u dobroj mjeri stanje je popravljeno, kao i određenim potezima koji su doveli do stabilizacije finansijskih tokova.
Jedan od problema koje sam zatekao jeste i nedomaćinsko ponašanje odgovornih koje je dovelo do niza ozbiljnih problema.
Ono što je također problem jeste sistematizacija radnih mjesta i to je ono čime ćemo se, zajedno sa radnicima, zasigurno u skorije vrijeme ozbiljno pozabaviti.
7. Može li se javno reći ko je glavni krivac za stanje u koje je Reumal doveden i ono što građani Fojnice najviše traže i pitaju, da li će taj krivac biti krivično gonjen i odgovarati za svoja (ne)djela?
Nemojte od mene očekivati da u ovom trenutku govorim o tome, prije nego što revizorski izvještaji utvrde stvarno stanje. Ono što ću svakako uraditi, kao odgovorna osoba nakon dobivanja izvještaja od revizorskih kuća koje smo gore pomenuli jeste da ću ih proslijediti nadležnim institucijama.
10. Kako komentarišete spominjanje Reumala od strane političkih stranaka? Da li to osjećate kao stvarnu brigu ili priču čije je cilj postizanje “jeftinih” političkih poena?
Nekim ljudima je bitniji neki glas ili lična promocija od eventualne štete koja će takvim pričama biti nanesena Reumalu. Ali eto, na sreću nismo svi isti.

Iako čujem takve priče da se sada sve oko Reumala radi do izbora, kao bila plata i više je neće biti i slično. Ne osvrćem se ja na to, nemam vremena za takve priče. Ja radim, drugi neka pričaju.
11. Koji su Vaši sljedeći kratkoročni i dugoročni potezi koji će dovesti do poboljšanja stanja u Reumalu?
Važno je napomenuti, da trenutni procesi moraju biti vođeni na način da traju dugoročno, jer Reumal je  institucija koja to zahtjeva.
Nastojim raditi konstantno i nastavit ću tako. Do sada sam prepoznao i prekinuo mnoge štetne ugovore, ukinuo kadrovska rješenja koja su opterećivala poslovanje.
Razumijevajući potrebu za povećanjem plata uveli smo dodatni dio toplog obroka koji se isplaćuje na račun pored redovnog obroka u hotelu, što predstavlja povećanje plate svih za oko 7 %, stabilizirali smo isplatu plaća, smanjili obaveze prema dobavljačima, uložili u nabavku dva nova lifta, kupili dva neophodna vozila za tehničku službu i za prijevoz ljekara, sve plate koje smo isplatili su isplaćene sa svim porezima i doprinosima.
0 02 05 1847944ca7ecebf5f8fababef4ac2eb9c2ac0108fe7ff2d3c1900c4c16764040 8a37e19e
Naravno, sve ovo govorim o trenutnoj situaciji, ali daleko od toga da je situacija idealna, ali bitno je napomenuti da je krizni momenat  prevaziđen, čak imajući u vidu što ulazimo u zimski period kada se smanjuje popunjenost, odnosno značajno se umanjuju prihodi, a rastu troškovi, možemo reći da je stanje na zadovoljavajućem nivou.
S tim u vezi, neophodno je poduzeti mnogo više napora na punjenju hotela, te u tom smislu razvijati strategiju, dugoročnijeg punjenja hotela, kao i privlačenju gostiju.
Također, neophodan je i nastavak ulaganja u poboljšanje uslova za boravak gostiju, a tu prvenstveno mislim na adaptaciju smještajnog dijela u Reumalu, gdje imamo još 56 nerenoviranih soba, zatim ulaganje u medicinsku opremu, ulaganje u ugostiteljstvo, izgradnja modernih hladnjača, te neizostavno ulaganje u objekat Nove bolnice.
12. Za kraj, Reumal je poznat i kao fojnička “žila kucavica”. Postoji li optimizam da će Reumal u narednom periodu ponovo biti solventna firma koja će biti fojnički svjetionik, a ne “bolesnik”?
Ovo prvo navedeno nema alternativu, i ja čvrsto vjerujem u ovo, te da nije tako ne bih se ni prihvatio ove pozicije. Duboko sam uvjeren da uz maksimalan angažman svih, od rukovodstva, radnika, vlasti i svih koji mogu pomoći, Reumal će  i dalje biti ono što treba da bude i ono što je već dugo vremena, a to je broj jedan u fizikalnoj terapiji i rehabilitaciji.
Jer, mi imamo šta ponuditi, jedinstvena termalna voda, iskusni medicinski kadar, gostoprimstvo i odlična usluga garant su za idealan uspjeh fojničkog brenda, našeg Reumala.
Zahvaljujemo se na izdvojenom vremenu i želimo Vam svako dobro u Vašem radu.
Bilo je zadovoljstvo razgovarati, nadam se da smo bar djelimično rekli ono što interesuje naše sugrađane.

Nadam se da će i vaš portal, objektivnim izvještavanjem doprinijeti pozitivnoj slici Reumala i Fojnice.

Pročitajte i ovo

Merjema Karalić: Mlada doktorica iz Kiseljaka i ponosni nosilac “Srebrene značke” Univerziteta u Sarajevu

Danas vam donosimo priču o Merjemi Karalić, naša vrijedna i posvećena 27-godišnja doktorica svakako da …