Donošenje odluke o načinu realizacije nastave u septembru vrlo je kompleksan zadatak koji podrazumijeva prije svega spregu između obrazovanja i zdravstva i određivanje kriterija strateškog odlučivanja, kazala je ovo u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba Nadija Bandić iz Ministarstva nauke i obrazovanja Federacije Bosne i Hercegovine.
„Naime, kantonalni ministri obrazovanja koji jesu nadležni za donošenje krajnje odluke prate i poštuju odluke koje donose Krizni štabovi i svi scenariji za sve segmente odgoja i obrazovanja u narednom periodu bit će prilagođeni njima“, istaknula je Bandić.
Prema njenim riječima, ulažu se veliki napori da svaka donesena odluka bude u interesu djeteta.
„Ono što je sada u ovom trenutku stav stručnjaka iz ove oblasti jeste da se fizička distanca između djece mora održati, jer svima nam je prioritet očuvanje djece, a sve drugo će se organizirati na najbolji mogući način u okolnostima kakve jesu“, naglasila je naša sagovornica.
Uz uvažavanje činjenice da se situacija razlikuje od zemlje do zemlje, sve strategije na osnovu preporuka i UNESCO-vog insituta za planiranje obrazovanja, moraju se zasnivati na tri ključna elementa.
„To je spremnost iz sistema u smislu raspoloživosti osoblja, infrastrukture, resursa, kapaciteta za ponovno pokretanje redovnih školskih funkcija, kontinuiteta učenja i otpornosti sistema. Dakle, razvijanje i jačanje spremnosti sistema da predvidi moguće efekte trenutne i budućih kriza“, rekla je Bandić.
Iako je teško u ovome trenutku sa sigurnošću reći kakav će se scenarij realizirati u septembru, naravno, u skladu s epidemiološkom situacijom koja će tada biti, Bandić nam govori da je na sjednici Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH razgovarano o nekoliko mogućih scenarija za odvijanje nastavno-obrazovnog procesa.
„Od mogućnosti da u potpunosti ponovo zaživi klasičan model nastave, ako se epidemiološka situacija smiri, a da se u njoj iskoriste sva pozitivna iskustva koja su stečena u online nastavi do onog, možda najprihvatljivijeg – mješovitog modela nastave, u kojoj će samo učenici nižih razreda imati nastavu u školi a svi drugi nastavak online nastave.
Dakle, razmišlja se o smanjivanju broja učenika u razredu – njihovog raspoređivanja u grupe i rad u manjim grupama kako bi se mogli ispoštovati infrastrukturni kapaciteti škole i neophodna distanca te naravno zaštita učenika, do onog trećeg scenarija koji nam je možda najmanje drag, ali, ako se epidemiološka situacija pogorša, on je neminovan a to je nastavak online nastave u septembru i teorijski se može govoriti o tri moguća scenarija, a ovo je, slobodno mogu reći, nezahvalan trenutak za donošenje bilo kakve konačne odluke“, zaključuje na kraju razgovora za portal Radiosarajevo.ba Nadija Bandić iz Ministarstva nauke i obrazovanja Federacije Bosne i Hercegovine.